söndag 14 december 2014

Vi komma vi komma från Pepparkakeland!

Tänk att det redan är tredje advent, det går så snabbt! December detta år har verkligen bara flutit förbi. Jag har lyssnat på julmusik två gånger, bakat en hel del förvisso (mjölkfritt), pyntat i turbofart & handlat få julklappar. Granen köpte & klädde vi förra helgen, men julkänslor har jag inte hunnit att ha så mycket, man måste stanna upp för att få det. Och just nu, med två barn, varav den yngsta lever rövare på kvällarna, finns det få stilla tillfällen. Så det får bli nästa år istället ;)

Igår hade jag dock ett par timmar utan barn, där jag & mamma gick på julmarknad på underbara Jakriborg & sen var jag på Ikea. 1000 människor på Ikea, men trots det en avkoppling, för utan barn går jag bara in i min egna sköna bubbla & stänger ute sorl och dus. Köpte lite fler matburkar, tittade på alla fina utställningsrum som har så mycket fiffiga ideér och fönstershoppade massa fint! :)

Ikväll vankas glöggmys hos f d arbetskamrat men innan dess ska Nellie på Nallekonsert med sin mormor och morfar, vi ska fixa lite här hemma, hugga spinkeved, titta på ekologiska spjälsängsmadrasser och köra på tippen, spännande hi hi!

Nedan kommer en kitschig pepparkaksgubbe, från Trä- & Slöjddetaljers fina kollektion. Ha en härlig tredje advent på er! :)









Inga kommentarer: